Nazwa  projektu

Rozwój Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Instytucje realizujące projekt

  • Centrum Informatyczne Edukacji – partner wiodący
  • Instytut Badań Edukacyjnych – partner merytoryczny

Cel projektu

Celem projektu jest dalszy rozwój Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (ZPE), zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami użytkowników.

Cel ten zostanie zrealizowany poprzez poprawę i wypracowanie nowych funkcjonalności dostępnych na platformie. Zintegrowana Platforma Edukacyjna to repozytorium ogólnodostępnych, darmowych i zweryfikowanych materiałów edukacyjnych. Platforma wspiera uczniów w nauce zarówno stacjonarnej, jak i zdalnej oraz nauczycieli w prowadzeniu zajęć.
ZPE posiada szerokie spektrum funkcjonalności wytworzonych we wcześniejszych etapach rozwoju (w tym w poprzedniej perspektywie finansowej, w ramach PO WER), które pokrywają istotną część potrzeb użytkowników oraz wyzwań rozwojowych zdefiniowanych przez MEN.

Zadania, które będą realizowane w projekcie

  1. Analiza potrzeb użytkowników oraz audyt dostępności cyfrowej,
  2. opracowanie i wdrożenie nowych funkcjonalności platformy,
  3. rozwijanie wsparcia dla użytkowników platformy,
  4. budowa i utrzymanie środowiska informatycznego dla projektu, w tym rozwój bezpieczeństwa i wydajności platformy.

Grupy docelowe

Z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej może skorzystać każdy, jednak są one przeznaczone szczególnie dla nauczycieli oraz uczniów i rodziców, którzy chcieliby pomóc swoim dzieciom w opanowaniu materiału szkolnego lub w rozwijaniu zainteresowań.

Grupa docelowa projektu obejmuje

  1. Kadrę szkół i placówek oświatowych, w tym:
    a) dyrektorów szkół i placówek,
    b) nauczycieli, w tym m.in.: nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, przedmiotów ogólnych i zawodowych, nauczycieli-bibliotekarz, logopedów, nauczycieli pracujących w świetlicach)
  2. uczniów, w tym:
    a) uczniów szkół podstawowych,
    b) uczniów szkół ponadpodstawowych (w tym mi.in: uczniów liceum, technikum, szkół artystycznych, szkoły branżowej),
  3. administratorów ZPE – w zakresie usprawnienia ich pracy.

Efekty projektu

  1. Modyfikacja wyszukiwarki,
  2. uproszczenie interfejsu,
  3. rozwój responsywności ZPE i lepsze jego dopasowanie do różnych rozdzielczości lub typów ekranów,
  4. jedno logowanie – do systemów udostępnianych przez Ministra Edukacji w tym ZPE (tzw. SSO z ang. single- sign-on, czyli jedno logowanie do wielu systemów),
  5. rozwój narzędzi wsparcia dla użytkowników platformy,
  6. lepsze dostosowanie do systemu pracy w szkołach i placówkach oświatowych, w szczególności wsparcie pracy w grupach.

Rozwój ZPE jest komplementarny z innymi działaniami Państwa (np. Program Aktywna Tablica, Ogólnopolska Sieć Edukacyjna), mającymi na celu przeprowadzenie cyfrowej zmiany w edukacji, która pozytywnie wpłynie na wyrównanie szans edukacyjnych uczniów.

Status projektu

Projekt realizowany.

Informacje dodatkowe

Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.) zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje) za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
• poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Edukacji Narodowej, al. J.Ch. Szucha 25, 00-580 Warszawa,
• skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwa Edukacji Narodowej

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

 

Zdjęcie: https://pixabay.com/illustrations/library-electronic-ebook-e-book-1666703/