Nazwa projektu
Rozwój systemu monitoringu karier absolwentów i absolwentek szkół ponadpodstawowych
Cel projektu
Głównym celem projektu jest dopasowanie zakresu informacji gromadzonych w systemie oraz sposobu raportowania wyników analiz do zróżnicowanych potrzeb wielu kategorii odbiorców: ministra właściwego ds. oświaty i wychowania, organów nadzoru pedagogicznego, przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, dyrektorów szkół, nauczycieli, instytucji rynku pracy, pracodawców, rodziców i uczniów, a także naukowców i badaczy.
Informacje ogólne
Projekt przewiduje rozszerzenie zakresu danych administracyjnych pozyskiwanych do monitoringu z dotychczasowych rejestrów (SIO, ZUS) oraz
dodanie nowych rejestrów: danych KRUS oraz KAS. Wprowadzenie tych zmian wymaga przygotowania i wdrożenia rozwiązań prawnych, analitycznych i informatycznych, które są przedmiotem projektu. Ważnym elementem projektu jest także rozbudowa systemu raportowania wyników monitoringu, dzięki której będą one dostępne w bardziej przystępnej formie dla szerszego grona użytkowników i użytkowniczek.
Instytucje realizujące projekt
- Instytut Badań Edukacyjnych – Partner wiodący,
- Centrum Informatyczne Edukacji– Partner technologiczny.
Efekty projektu
- rozwiązania prawne i analityczne, które pozwolą na rozszerzenie zakresu informacji wykorzystywanych w monitoringu karier,
- rozszerzenie zakresu monitoringu o nowe kategorie osób, które uczyły się w szkołach ponadpodstawowych,
- Portal Monitoringu Karier – system do raportowania wyników monitoringu, w którym będą udostępniane moduły do generowania raportów z monitoringu dopasowanych do potrzeb poszczególnych grup użytkowników, materiały pomocnicze i edukacyjne. Moduły pozwolą użytkownikom na samodzielne, elastyczne budowanie raportów dostosowanych do ich potrzeb.
Adresaci projektu
- Minister właściwy ds. oświaty i wychowania organy nadzoru pedagogicznego oraz władze samorządowe województw,
- jednostki samorządu terytorialnego oraz inne organy prowadzące szkoły,
- dyrektorzy i dyrektorki szkół lub placówek oraz nauczyciele,
- pracodawcy, instytucje rynku pracy oraz doradczynie i doradcy zawodowi,
- rodzice, uczniowie i uczennice podejmujący decyzje edukacyjne,
- naukowcy, naukowczynie i badacze oraz badaczki prowadzący badania dotyczące karier absolwentów szkół ponadpodstawowych,
- przedstawiciele i przedstawicielki partnerów społecznych i organizacji pozarządowych.
W ramach projektu realizowane będą następujące zadania:
- analizy prawne i prace badawczo-analityczne nad możliwością rozszerzenia zakresu danych administracyjnych wykorzystywanych w monitoringu oraz sposobem raportowania wyników,
- identyfikacja potrzeb użytkowników, opracowanie trafnych rozwiązań służących do raportowania wyników monitoringu, wspieranie wykorzystania wyników,
- wykonanie prototypu i wdrożenie docelowego rozwiązania informatycznego służącego do raportowania wyników monitoringu.
Status projektu:
Projekt realizowany.
Informacje dodatkowe:
Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.) zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje) za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
- poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Edukacji Narodowej, al. J.Ch. Szucha 25, 00-580 Warszawa,
- skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwa Edukacji Narodowej
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie