Nazwa projektu
Przygotowanie systemu informatycznego wspierającego poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
Cel projektu
Głównym celem projektu jest opracowanie systemu informatycznego wspierającego poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne. Pozwoli on na zwiększenie stopnia wykorzystywania rozwiązań IT w pracy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych (PPP) .
Instytucje realizujące projekt
- Centrum Informatyczne Edukacji – partner wiodący
- Ministerstwo Edukacji Narodowej – partner merytoryczny
Efekty projektu
- Powstanie system informatyczny dla poradni psychologiczno-pedagogicznych. Ułatwi on rejestrację osób oraz obsługę procesu korzystania z usług poradni, zarządzanie pracą specjalistów, umożliwi szybką i efektywną komunikację Poradni z użytkownikami, a także wymianę danych między jednostkami systemu oświaty.
- Lepsza jakość i spójność danych oświatowych – planujemy wyeliminować wprowadzanie tych samych danych w różnych miejscach. Dane będą także automatycznie aktualizowane.
- Ujednolicone procesy wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w skali kraju.
- Uproszczone czynności związane z pracą Poradni.
- Lepsza komunikacja Poradni z użytkownikami systemu.
Grupy docelowe projektu
- Kadra publicznych i niepublicznych Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych – grupa pracowników obejmuje zarówno pracowników administracyjnych, psychologów i pedagogów, jak również specjalistów udzielających wsparcia i pomocy psychologicznej (np. logopedów, rehabilitantów, doradcy zawodowych).
- Rodzice uczniów korzystających ze wsparcia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych.
W ramach projektu realizowane będą następujące zadania:
- Analiza wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych systemu oraz walidacja koncepcji technicznej.
Najpierw zostaną opisane funkcje systemu, zachowanie systemu w określonych warunkach, wygląd interfejsu użytkownika, a także wymagania techniczne, jakie powinny zostać spełnione, aby poszczególne funkcje systemu działały prawidłowo. W ramach zadania zostaną poddane analizie funkcjonalności systemu. Duży nacisk zostanie położony na intuicyjność systemu oraz prosty interfejs użytkownika.
- Analiza bieżąca i zapewnienie infrastruktury (przygotowanie i utrzymanie środowisk informatycznych)
W ramach zadania planujemy bieżącą analizę potrzeb użytkowników systemu, na podstawie czego będą opracowywane nowe wymagania funkcjonalne i niefunkcjonalne.
System zakłada integrację z innymi narzędziami diagnostycznymi, a także integrację z narzędziami do badań skriningowych. W ramach projektu zapewnimy usługę pojedynczego logowania do systemu, by móc skorzystać z wszystkich narzędzi w jednym miejscu. Ponadto, zostanie opracowana instrukcja korzystania z systemu (tekstowa i wideo), bazująca na najlepszych doświadczeniach CIE w tym zakresie.
- Opracowanie prototypu rozwiązania, przygotowanie użytkowników biorących udział w pilotażu, pilotażowe wdrożenie prototypu rozwiązania IT, uwzględnienie uwag i błędów zgłaszanych przez użytkowników, przygotowanie użytkowników do obsługi systemu
Opracowany w projekcie prototyp systemu zostanie najpierw poddany wdrożeniu pilotażowemu. W pilotażu weźmie udział ok. 5% reprezentatywnych PPP. Ważne będzie także zapewnienie prostej w odbiorze pomocy kontekstowej oraz linii wsparcia technicznego i merytorycznego.
W drugiej kolejności, po przeprowadzeniu pilotażu na wybranej grupie PPP zostaną uwzględnione uwagi oraz wyeliminowane błędy zgłaszane przez użytkowników. W ramach projektu będzie również przeprowadzony zewnętrzny audyt dostępności. Ostatni etap projektu to oddanie pełnej wersji prototypu systemu.
- Wsparcie merytoryczne
Podczas opracowywania rozwiązań IT kluczową kwestią jest zapewnienie użyteczności systemu, czyli jego powiązania z potrzebami użytkowników i z realiami panującymi w danym środowisku. W konsekwencji więc, w trakcie całego projektu będzie zapewnione wsparcie merytoryczne osób, będących specjalistami w zakresie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego.
Do realizacji projektu będą zaproszeni przedstawiciele PPP oraz ich organów prowadzących, a także pracownicy departamentu MEN odpowiedzialnego za wsparcie psychologiczno-pedagogiczne.
Status projektu:
Projekt realizowany.
Informacje dodatkowe:
Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.) zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje) za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):
- poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Ministerstwo Edukacji Narodowej, al. J.Ch. Szucha 25, 00-580 Warszawa,
- skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Ministerstwa Edukacji Narodowej
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Informacje dotyczące projektu: