W Systemie Informacji Oświatowej uruchomiono nową funkcjonalność: grupowe dodawanie zdjęć do legitymacji. Ułatwi to pracę w Rejestrze legitymacji dyrektorom szkół lub innym upoważnionym osobom. Proces jest intuicyjny i dość prosty, oczywiście przygotowana została instrukcja, jak dodać grupowo zdjęcia. Znajduje się na stronie Pomoc SIO.
Szkoły odgrywają kluczową rolę w procesie wdrażania cyfrowej legitymacji szkolnej (która jest dostępna dla uczniów w mObywatel Junior). Aby uczniowie w całej Polsce mogli korzystać z legitymacji cyfrowych:
- szkoły muszą wprowadzić ich dane oraz zdjęcia do Systemu Informacji Oświatowej (SIO)
- przekazać uczniom dane do logowania do Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (ZPE). Te dane są dostępne dla dyrektorów szkół w Strefie Pracownika (zakładka Raporty). Z pomocą nauczycieli dyrektor szkoły powinien przekazać indywidualne dane do logowania uczniom szkoły.
Kiedy szkoła zarejestruje legitymację w systemie SIO, zalogowany uczeń zobaczy na stronie głównej ZPE komunikat o możliwości pobrania kodu QR. Wygenerowany na stronie kod QR należy zeskanować przy pomocy aparatu w telefonie, aby dodać cyfrową legitymację w mObywatelu Juniorze.
Przy okazji przypominamy – na stronie Pomoc SIO znajdziecie Państwo instrukcje związane z legitymacją oraz odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.
