Czy polska szkoła może być cyfrowa i w jaki sposób zamienić miliony kartek papieru w dane, które realnie wpływają na budżety szkół, decyzje samorządów i życie uczniów? Gościem Jarosława Kuźniara w najnowszym odcinku programu Technologicznie był Marek Charążka, dyrektor Centrum Informatycznego Edukacji. Towarzyszył mu Marek Frysz, Senior Account Executive w SAS Polska.
W programie zatytułowanym „Ile jest technologii w polskiej szkole? A ile danych!” rozmawiano o rewolucji, jaka zaszła w polskiej edukacji — od ręcznego przekazywania formularzy po centralny system informacji oświatowej, który integruje dane ponad siedmiu milionów uczniów i umożliwia codzienną analizę sytuacji w szkołach. Z odcinka programu widzowie dowiedzą się także:
- jak dane wpływają na subwencje oświatowe i decyzje strategiczne szkół,
- w jaki sposób dyrektorzy, nauczyciele i uczniowie korzystają z cyfrowych narzędzi,
- co jeszcze da się zdigitalizować w polskim systemie edukacji,
- jak z danych szkolnych przewidywać trendy na rynku pracy,
- i dlaczego przyszłość szkoły to nie tylko cyfrowe świadectwa, ale też rekrutacja przez smartfon.
Zapraszamy do obejrzenia programu na YouTube: LINK